Sony Xperia 1 V XQDQ54C0B.EUK 256 GB / zwart / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia 1 V XQDQ54C0B.EUK 256 GB / zwart / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

t**r@h**l.com 04-09-2023

Een fijne telefoon. Doet niet onder voor andere bekendere merken.
Batterij gaat lang mee, bij normaal gebruik doe ik 2 dagen met het batterij.

De telefoon is snel en makkelijk in gebruik. De camera heeft vele functies, maakt super goede fotos en filmpjes.

Wesley B 04-09-2023

Zeer positief bevallen

Ondanks het grootte formaat ligt deze mobiel makkelijk in de hand en voelt hij licht aan. Hij is snel en maakt mooie scherpe fotos en filmpjes. Er zitten heel veel opties op om zo goede vlogs en filmpjes te maken.

Pluspunten

• Mooi groot scherm
  • Scherpe foto s

Minpunten

• Formaat van mobiel is groot

s**s@o**k.com 04-09-2023

Deze Sony Xperia 1V is een echte pro smartphone.

Deze Sony Xperia 1V is een echte pro smartphone. Je merkt dit direct als je de camera app opent, de interface lijkt op deze van een professionele Sony camera. Er zijn 3 hoge kwaliteit Sony lenzen aanwezig in het toestel waarmee je top kwaliteit foto’s kunt maken. De auto mode in de camera is helaas wat minder dan verwacht, zeker als je komt van een iPhone of Samsung telefoon. Maar het resultaat in manual mode overstijgt beide met gemak. Het is leuk om te bedenken dat de camera sensoren die in deze telefoon straks wellicht in de flagships van eind 2023 en 2024 zitten. Het scherm is prachtig maar even wennen vanwege de wat langwerpige vorm. Hij houdt daardoor wel heel fijn vast. Na 2 dagen ben je hier volledig aan gewend en wil je niet anders. De behuizing is premium en voelt degelijk aan. Alles gaat smooth en zonder enige vertraging of hapering, dat komt door de flagship processor. De android skin op deze Sony is licht, het lijkt een beetje op stock android zoals op een pixel telefoon. Samengevat een super toestel voor wie maximaal gebruik wil maken van de camera functies en op zoek is naar een nieuwe topkwaliteit smartphone

Pluspunten

• Pro camera's
  • Leuke zoomfunctie
  • Krachtige SOC
  • Goed geluid

Dimitri 04-09-2023

Super camera telefoon!

Laten we beginnen met het ontwerp en het scherm, het is wat anders dan de meeste smartphones met bezels boven en onder. Dit zorgt er voor dat je geen notch of camera gat hebt, ik vindt het persoonlijk wel erg prettig. Daarnaast is de vorm wat langwerpig, dat zorgt ervoor dat het toestel gemakkelijk vast te houden is. De beeldkwaliteit is wat je van Sony verwacht, uitstekend, niks op aan te merken. De batterijduur is goed, hij houdt het zeker een dag vol en dat is voor mij voldoende. De prestaties zijn ook van topniveau, precies wat je verwacht van een flagship in 2023. Android met een Sony skin is heel minimalistisch en lijkt veel op stock android, dit is gewoon heel prettig en zonder storende toeters en bellen. Maar het belangrijkste van deze telefoon zijn de camera's. Je maakt het echt super foto's en video's mee in manual mode. Het is even zoeken als je geen ervaring hebt met fotografie maar als je het eenmaal door hebt kun je verbluffende plaatjes schieten. Samengevat een hele mooi, krachtige smartphone met camera's als sterkste punt. Zeker een aanrader als je in de markt bent voor een flagship smartphone en je van fotografie houdt.

Pluspunten

• Geweldige camer
  • Compact scherm
  • Sterke audio

Excalibur84 28-07-2023

Niet flitsend, wel degelijk

De Sony Xperia 1V is een strakke telefoon. Hij is wat smaller dan ik gewend was, waardoor hij prettig in de hand ligt. De camera maakt echt hele mooie foto's. Maar wat me vooral opvalt is dat het geluid dat er uit komt echt top is.

Pluspunten

• Camera
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Vrij prijzig